October 21, 2019
V minulém článku jsme představili 5 kroků, jak identifikovat škodlivý, nebo podvodný email. Dnes si ukážeme, jak se zachovat, když jste email jako škodlivý skutečně identifikovali.
Pokud jste dodrželi naše předchozí rady, není důvod k panice. Pouze tím, že vám email přišel do schránky se ještě nic nestalo. Váš počítač se neinfikoval, žádný vir se do něj nedostal, ani vám nebyla ukradena žádná data.
Pokud jste v e-mailu vyzýváni ke kliknutí na odkaz, ke stažení přílohy, nebo k zaplacení určité částky v kryptoměnách nejprve se zamyslete. Právě odkazy a přílohy jsou nejčastějším ukazatelem závadnosti emailu. Pomocí nich může dojít k infikování vašeho zařízení. Podvodné emaily také často svým obsahem vytváří různé stresové situace.
Ještě, než otevřete přiloženou fakturu, nebo kliknete na přiložený odkaz, ověřte si, že je odesílatelem skutečně ten, od koho jste email dostali. Stačí rychlý telefonát na podporu, nebo člověku, od kterého zpráva údajně přišla. Rychle tak zjistíte, zda je email pravý, nebo ne. Pokud je odesílatelem neznámá osoba z neznámé společnosti, případně jste odesílatelem vy sami, je vysoce pravděpodobné, že jste právě dostali podvodný email.
Pomozte i ostatním uživatelům, aby případný podvodný email nedostali také a přímo z vašeho emailu pomocí tlačítka „nahlásit spam“, tento email nahlaste. Tím zvýšíte šanci, že příště už do složky „Spam“ spadne automaticky.
Jakmile odhalíte, že je email opravdu závadný, nejjednodušší, co můžete udělat, je zprávu smazat.
Úplně nejlepší ochranou před podvodnými emaily je ale samozřejmě prevence. Tu zajistí účinný antivirové a antispamové řešení, jako je třeba Virusfree. Virusfree detekuje podvodné zprávy, označuje je, případně evidentní případy podvodných nebo škodlivých emailů do mailboxu vůbec nedoručí. Naši zákazníci mají zároveň možnost využít podpory Virusfree, kde jim poradíme a pomůžeme.
Tyto stránky používají cookies za účelem lepšího komfortu jejich prohlížení. Kliknutím na "Potvrdit" souhlasíte s jejich použitím. Přečíst více o cookies.